psychologia ksiazkiW tym miejscu będę zamieszczał tytuły książek, które moim zdaniem, warto przeczytać:

 

 


psychoterapia-poznawczo-behawioralna-b-iext7867050Książka Agnieszki Popiel i Ewy Pragłowskiej jest pierwszym polskim podręcznikiem psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Autorki – znane specjalistki w tej dziedzinie – szczegółowo omawiają założenia teoretyczne podejścia poznawczo-behawioralnego, prezentują modele wybranych zaburzeń, zasady pracy terapeutycznej, techniki poznawcze i behawioralne oraz wyniki badań nad skutecznością tej formy terapii, opartej na danych naukowych. Znakomity podręcznik akademicki, źródło wiedzy dla psychoterapeutów, psychologów, lekarzy i osób szkolących się w zakresie psychoterapii. Książka zawiera także obszerny angielsko-polski słowniczek terminów, użyteczny m.in. dla tłumaczy publikacji poświęconych terapii poznawczo-behawioralnej.

i-psychologia-podrecznik-akademicki-tom-1-podstawy-psychologii
Jeden podręcznik na całe studia! 20 podręczników w jednym! Cała wiedza, jaką musisz poznać na studiach psychologii!

Najnowsze badania, najciekawsze wyniki, rzetelna wiedza. Zupełnie nowy układ treści, oparty na standardach kształcenia na kierunku psychologia. Pasjonujące tajemnice psychiki i zachowania człowieka wyjaśnione w przestępny sposób!

Tom 1 obejmuje zagadnienia z zakresu podstaw psychologii, takie jak historia psychologii i jej filozoficzne podstawy, oraz metodologię badań. Treści zawarte w tym tomie koncentrują się również na psychologii osobowości, procesów poznawczych, emocji i motywacji oraz różnic indywidualnych.

Psychologia to jedna z wiodących nauk społecznych, wpływająca zarówno na codzienne życie ludzi, jak i całych społeczności oraz kultur. Jest w związku z tym także jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin. Otrzymujecie Państwo rewelacyjny podręcznik na całe studia, który prezentuje wiedzę psychologiczną, pokazując jednocześnie, w jakich kierunkach rozwinęły się poszczególne subdyscypliny psychologii.

Dwutomowy podręcznik /Psychologia/, pod redakcją prof. Jana Strelaua i prof. Dariusza Dolińskiego, zawiera najnowsze badania z zakresu psychologii opisane przez najwybitniejszych psychologów polskich, wykładających na najlepszych uczelniach wyższych w kraju.


162109Psychologia Akademicka. Tom 2 – opis produktu:

Tom 2 obejmuje zagadnienia dotyczące psychologii społecznej, międzykulturowej i rozwoju człowieka, a także najnowszych badań w zakresie neuropsychologii. Znajduje się w nim też obszerne omówienie psychopatologii oraz podstaw diagnozy i pomocy psychologicznej.

Psychologia to jedna z wiodących nauk społecznych, wpływająca zarówno na codzienne życie ludzi, jak i całych społeczności oraz kultur. Jest w związku z tym także jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin. Otrzymujecie Państwo rewelacyjny podręcznik na całe studia, który prezentuje wiedzę psychologiczną, pokazując jednocześnie, w jakich kierunkach rozwinęły się poszczególne subdyscypliny psychologii. Dwutomowy podręcznik Psychologia, pod redakcją prof. Jana Strelaua i prof. Dariusza Dolińskiego, zawiera najnowsze badania z zakresu psychologii opisane przez najwybitniejszych psychologów polskich, wykładających na najlepszych uczelniach wyższych w kraju.

psychologia-i-zycie-b-iext21116158


Najlepszy podręcznik wprowadzający w problematykę współczesnej psychologii!
Prezentuje wiedzę z całego zakresu psychologii – od biologicznych podstaw zachowania przez analizę motywacji i inteligencji po zagadnienia psychologii społecznej. Jest znany na całym świecie – przetłumaczony na 10 języków, w tym chiński, japoński, rosyjski, hiszpański, niemiecki. Bogato ilustrowany, w ciekawej szacie edytorskiej, udoskonalony i unowocześniony pozostaje wzorem podręcznika akademickiego: wszechstronnego, ciekawego i przystępnego.

Nowe, zmienione wydanie książki powstało we współpracy Philipa G. Zimbardo z młodszym kolegą Richardem J. Gerrigiem.
Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego.


 

psychologia-spoleczna-u-iext9999035

Zdaniem autorów – wybitnych psychologów amerykańskich – jest to idealny podręcznik psychologii społecznej dla studentów. Łączy rygor naukowy (wspaniała nauka empiryczna) z intelektualna ekscytacja (w jaki sposób rzeczywiste życie może być najbardziej podniecającą grą). Podtytuł Serce i umysł wskazuje na istotę psychologii społecznej. Ludzie mogą być logiczni i analityczni, ale również gwałtowni i zmienni. Mogą podążać za tym, czym kieruje się serce. Czasami udaje się pogodzić oba dyktaty. Psychologia społeczna zajmuje się badaniem takich właśnie procesów. Autorzy w bardzo atrakcyjny sposób omawiają wiele eksperymentów prowadzonych w ramach psychologii społecznej, cytują znanych pisarzy, artystów, polityków i myślicieli, przypominając, że życie społeczne to nie tylko domena naukowców. Książka jest bogato ilustrowana; ma to wywołać większe zaangażowanie czytelnika, a jednocześnie unaocznić, jak bardzo sztuki wizualne ożywiają życie społeczne


 

Czlowiek-Istota-spoleczna-Wybor-tekstow_Elliot-Aronson,images_product,30,83-01-14582-X

Człowiek Istota społeczna Wybór tekstów

Książka prezentuje teksty najwybitniejszych autorów z różnych obszarów psychologii społecznej. Stanowi doskonałe uzupełnienie książki Elliota Aronsona „Człowiek – istota społeczna” i odpowiada tematycznie poszczególnym rozdziałom podręcznika. Rozszerza wiedzę z zakresu psychologii społecznej i metodologii badań społecznych. Pokazuje na przykładach najlepsze standardy metodologiczne, pozwalając Czytelnikowi zapoznać się z całym przebiegiem procesu badawczego, jego warunkami, wynikami i dyskusją wyników. Książka została napisana z myślą o studentach psychologii, pedagogiki, socjologii i innych nauk społecznyc

Czasopismo Terapia Poznawczo-Behawioralna

 Warto przeczytać

 

Piąty numer kwartalnika poświęcony został zaburzeniom lękowym. Lęk jest emocją towarzyszącą ludzkości od zarania dziejów, wokół której narosło wiele mitów, przesądów, a nawet uprzedzeń. Powszechność i dokuczliwość zaburzeń symptomatologicznych opartych na nadmiernym lub nieadekwatnym przeżywaniu lęku sprawiły, że idea ich efektywnego leczenia od początku stała się wyzwaniem dla terapeutów poznawczo – behawioralnych. W niniejszym wydaniu zaprezentowane zostały opisy przypadków oraz artykuły nawiązujące do szerokiego spektrum zaburzeń lękowych i przedstawiające różne metodologie pracy z osobami cierpiącymi na te zaburzenia.
Najnowsze wydanie „Terapii Poznawczo – Behawioralnej” przedstawia aktualne wyniki badań oraz koncepcje rozumienia zaburzeń odżywiania w paradygmacie poznawczo – behawioralnym oraz przykłady konceptualizacji problemów i terapii pacjentów z tymi zaburzeniami.
Trzeci numer kwartalnika zawiera opisy przypadków, przybliżające tematykę pracy z pacjentami z zaburzoną osobowością i  pokazuje przekrój trudności występujących w czasie prowadzenia terapii. Numer zawiera również dwa artykuły zawierające bardzo istotne informacje oraz cenne wskazówki warsztatowe dla wszystkich chcących efektywnie prowadzić terapię zaburzeń osobowości.
Kolejny numer „Terapii poznawczo behawioralnej” poświęcony jest diagnozowaniu i psychoterapii depresji. Znajdą w nim Państwo opisy przypadków ze szczegółową i wnikliwą  konceptualizacją oraz przebiegiem terapii opatrzone komentarzami superwizorów. Numer zawiera także artykuły poruszające tematykę leczenia depresji u pacjentów z różnych grup wiekowych.

  Pierwszy numer kwartalnika Terapia Poznawczo Behawioralna, poświęcony w całości zagadnieniom fobii społecznej. Zawiera cztery opisy przypadków terapii pacjentów z tym zaburzeniem z konceptualizacjami problemów oraz szczegółowym zapisem przebiegów terapii. Każdy opis przypadku opatrzony jest komentarzem superwizora ułatwiającym Czytelnikowi optymalne  korzystanie z treści opisu. Ponadto w numerze znajdą Państwo trzy artykuły: „Fobia społeczna od dzieciństwa do dorosłości”, „Fobie społeczne – modele poznawcze, strategie terapeutyczne ze szczególnym uwzględnieniem technik behawioralnych” oraz „Neurobiologiczne mechanizmy lęku społecznego. Zastosowanie technik psychoterapii poznawczo – behawioralnej w leczeniu tego zaburzenia” dające wyczerpujący przegląd wiedzy na temat natury zaburzenia oraz metod jego leczenia.


PRAKTYCZNY PODRĘCZNIK PSYCHOONKOLOGII DOROSŁYCHpsychoonkologia-dorosli_163x2...

  1. red. Maria Rogiewicz, rok wydania: 2015 r.
    Wydawca: Medycyna PraktycznaW Polsce oficjalnie psychoonkologię wprowadzono do medycyny w 1992 roku, z chwilą powołania Polskiego Towarzystwa Psychoonkologicznego – choć oczywiście już wcześniej wielu psychologów i lekarzy dostrzegało konieczność świadczenia pomocy psychologicznej chorym na raka i realnie – w zakresie swoich indywidualnych możliwości – ją świadczyło.Początki psychoonkologii w Polsce po wspomnianym 1992 roku były jednak dość trudne. Psycholodzy w większości bali się tematu, nie byli bowiem przygotowani do zmierzenia się z problemem cierpienia, śmierci czy też z różnorodnością zachowań osób dotkniętych chorobą nowotworową. Z kolei lekarze w większości lekceważyli problem, zapewniając o docenianiu jego znaczenia jedynie werbalnie.Stopniowo jednak, w miarę częstości powtarzania szkoleń, konferencji czy publikacji artykułów w czasopismach fachowych sytuacja ta zaczęła się zmieniać. Ogromny wpływ wywarły także inicjatywy „oddolne”, podejmowane przez stowarzyszenia pacjentów, blogi internetowe prowadzone przez chorych, poruszanie tej tematyki w środkach masowego przekazu czy zapraszanie celebrytów do udziału w społecznych akcjach.Od 2010 roku obserwuje się wielkie zmiany – problemy psychoonkologii włączono do Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych, psychoonkolodzy są proszeni o głos w dyskusji nad reformą opieki zdrowotnej w zakresie onkologii, zawód psychoonkologa wpisano na listę zawodów medycznych, podjęto starania o utrzymanie wysokiego poziomu przygotowania i doskonalenia profesjonalnego, organizując studia podyplomowe w dziedzinie psychoonkologii (są już prowadzone na 5 wyższych uczelniach) oraz tworząc system certyfikatów.
    (…)
    Ważne jest dostarczanie istotnych informacji na temat sposobów psychicznego reagowania na chorobę w zależności od wieku pacjenta, rodzaju nowotworu i sposobu leczenia.
    Istotne wydaje się także przystosowanie chorego do trudnych sytuacji, wiedza dotycząca psychologicznych uwarunkowań przebiegu choroby czy też reakcji na somatyczne objawy.
    Poszczególne rozdziały tego podręcznika mają spełniać właśnie to zadanie.
    Prof. dr hab. n. med. Krystyna de Walden-Gałuszko

 


PRAKTYCZNY PODRĘCZNIK PSYCHOONKOLOGII DZIECI I NASTOLATKÓWpsychoonkologia-dzieci_163x24...

red. Maria Rogiewicz, rok wydania: 2015 r.,
Wydawca: Medycyna Praktyczna 

Diagnoza onkologiczna jest momentem kryzysu dla osoby chorej i jej bliskich. U chorego pojawia się wiele nowych emocji i zachowań, które początkowo mogą być trudne do zrozumienia i zaakceptowania przez bliskie mu osoby i zespół diagnostyczno-leczący. Niekiedy sam chory nie jest w stanie zrozumieć tego, „co się z nim dzieje”. Chory i jego bliscy potrzebują wówczas pomocy i wsparcia, którego oczekują od towarzyszących im w chorobie i leczeniu pielęgniarek, lekarzy, psychologów i psychoonkologów.

To umiejętne, profesjonalne i empatyczne wsparcie jest szczególnie potrzebne w chorobie dziecka. Potrzebne jest zarówno samemu dziecku, jak i rodzicom oraz rodzeństwu.

Moim zamiarem było stworzenie książki traktującej o konkretnej pracy z pacjentem, począwszy od diagnozy, poprzez wszystkie etapy leczenia, remisję, do wyzdrowienia i dojście do etapu, kiedy choroba i leczenie stają się trudną przeszłością, lub – jeśli się nie powiedzie – do momentu zakończenia radykalnego leczenia przeciwnowotworowego i rozpoczęcia leczenia paliatywnego, kiedy mówimy o zbliżaniu się do kresu życia. Zależało mi, aby ta książka była pomocna lekarzom, pielęgniarkom, rodzinie, opiekunom w towarzyszeniu choremu dziecku na wszystkich etapach walki z chorobą.

Starałam się, aby uwzględniono różnice w rozwoju myślenia pacjenta, tworzenia się pojęć od konkretnych do abstrakcyjnych, a formę pomocy dzieciom i nastolatkom opracowano w zależności od przedziału wiekowego. Taki podział jest konieczny, aby pomoc była dostosowana do możliwości rozumienia słów, pojęć i sytuacji przez dziecko, a w efekcie – używania właściwych sformułowań przez osobę pomagającą i budowania relacji dostosowanych do etapu rozwoju dziecka.

„Praktycznym podręczniku psychoonkologii dzieci i nastolatków” staraliśmy się pokazać, jak ważne jest traktowanie chorego dziecka i jego rodziny oraz opiekunów jako nierozdzielnego systemu, który wymaga pomocy. W poszczególnych rozdziałach przedstawiono niezbędne informacje i praktyczne „podpowiedzi” pomocy psychologicznej/psychoonkologicznej.

Biorąc pod uwagę interdyscyplinarność psychoonkologii, do przedstawienia poszczególnych zagadnień zaprosiłam teoretyków i praktyków z zakresu medycyny, psychologii i psychoonkologii. Prosiłam Autorów, aby nie koncentrowali się na konkretnych receptach, ale na propozycjach ukierunkowania myślenia, zadawania pytań w pracy z chorym i jego rodziną.


MODEL OCENY JAKOŚCI OPIEKI PALIATYWNEJ REALIZOWANEJ W WARUNKACH STACJONARNYCH

Warto przeczytać
Krystyna de Walden – Gałuszko
Mikołaj Majkowicz

Książka jest kontynuacją tytułu MODEL OCENY JAKOŚCI OPIEKI PALIATYWNEJ REALIZOWANEJ W WARUNKACH AMBULATORYJNY. Autorzy rozszerzyli praktyczny sposób oceny jakości opieki paliatywnej o usługi realizowane w warunkach stacjonarnych. W treści zaprezentowano najnowsze osiągnięcia w zakresie optymalizacji usług paliatywnych oraz zestawy nowych narzędzi a także liczne przykłady ich praktycznego zastosowania. Narzędzia polecane są w szczególności dla lekarzy w ich codziennej praktyce jak również dla zespołów specjalizujących się w pracy naukowo badawczej.

120 stron / A5
Wydawca: Akademia Medyczna w Gdańsku
Gdańsk 2000


MODEL OCENY JAKOŚCI OPIEKI PALIATYWNEJ REALIZOWANEJ W WARUNKACH AMBULATORYJNYCH


Krystyna de Walden – Gałuszko
Mikołaj Majkowicz

Autorzy w oparciu o swoje wieloletnie doświadczenie proponują praktyczny sposób oceny jakości opieki paliatywnej realizowanej w warunkach ambulatoryjnych. Książka stanowi podręcznik dla lekarzy POZ oraz zespołów opieki paliatywno-hospicyjnej prezentując zasadnicze elementy oceny jakości opieki domowej, jej strukturę i organizację oraz obowiązujące w tym zakresie standardy. Trzeci element jakości opieki, jej efektywność, zawiera opis praktycznych metod oceny oraz monitorowania – szczególnie użytecznych dla celów auditu klinicznego. W załącznikach znajdują się arkusze ocen efektywności opieki do ewentualnego wykorzystania w praktyce klinicznej wraz z konkretnymi przykładami ilustrującymi oceny „złej” i „dobrej” opieki. W aneksie znajdują się także tabele norm dla skal ocen dla kobiet i mężczyzn. Proponowane metody oceny jakości opieki paliatywnej nadają się zarówno dla lekarzy praktyków, jak też mogą być wykorzystywane w celach naukowo-badawczych.

100 stron / A5
Wydawca: Akademia Medyczna w Gdańsku
Gdańsk 2000


Okładka książki Życiodajna śmierć. O życiu, śmierci i życiu po śmierci.

Życiodajna śmierć. O życiu, śmierci i życiu po śmierci.

Warto przeczytać

Wydawnictwo: Księgarnia św. Wojciecha

Elizabeth Kübler-Ross to autorka wielu bestsellerów związanych z trudnym przeżywaniem momentu odejścia. W „Życiodajnej śmierci” uczy nas, jak rozmawiać, kontaktować się z osobami zbliżającymi się do śmierci i z ich bliskimi, jak poznać i zaspokajać ich potrzeby – uczy prawdy, miłości, szacunku w poznawaniu i wspomaganiu człowieka cierpiącego, odkrywa nowe oblicze śmierci otwierającej drogę z „przedżycia” do życia wypełnionego duchowością.

Okładka książki Rozmowy o śmierci i umieraniu

Rozmowy o śmierci i umieraniu

Wydawnictwo: Media Rodzina

Rozmowy o śmierci i umieraniu to klasyczna pozycja literatury tanatologicznej zaliczana do najbardziej ważkich dzieł psychologicznych XX wieku. Książka zawiera rozmowy autorki przeprowadzone w jednym ze szpitali w Chicago ze śmiertelnie chorymi, którzy dzielą się swoimi obawami, troskami, nadziejami i oczekiwaniami dotyczącymi zachowania rodziny, duchownych i personelu szpitalnego.Rozmowy o śmierci i umieraniu mogą pomóc nam stawić czoło, profesjonalnie i osobiście, końcowemu etapowi ludzkiego życia, uświadamiają także jak ważną rolę może odegrać każdy z nas towarzyszący umierającemu.

źródło opisu: Wydawnictwo Media Rodzina, 2002.

źródło okładki: www.mediarodzina.com.pl